måndag 18 februari 2013

Nytt golv...

Det började med att jag skulle storstäda och torka av golvet bakom soffan i vardagsrummet.
Då såg jag att några av lamellerna på parkettgolvet såg konstiga ut.  
Drog fram soffan lite mer, upptäckte till min fasa att elementet läckte och vattnet spritt sig en bit in under parkettgolvet. 
Ringde till fastighetsskötaren direkt dagen efter och två VVS-killar kom och tog det upprostade gamla elementet från 60-talet... Fick ett nytt dan därpå. 
Värre med golvet -det gick inte att bara byta dom skadade delarna - hela golvet måste läggas om...:(

Så förra måndagen kom dom och rev upp golvet i vardagsrummet - innan dess hade jag hållit på några dagar att tömma rummet på allt. Det tyngsta med V:s hjälp... tack :) 
Hela resten av lägenheten belamrad med möbler och prylar.

Men allt gick snabbt i alla fall - allt var klart kl. 14.00 samma dag. 
Så nu har jag hållit på att sätta tillbaka alla möbler mm och passat på att möblera om (ingen soffa framför elementet längre), slipat, lackat om soffbordet och gått igenom alla mina prylar - fått ordentligt städat...

Passat på att även städa och röja nere i källaren.

Parketten på väg bort...

Betonggolv...

Nytt golv - bara sätta tillbaka alla saker igen...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar