lördag 7 april 2012

Påskafton

 Vilken påsk - det har regnat, det har snöat - svinkallt
och just nu skiner solen...aprilväder:)


Det finns i alla fall lite 
förfrusna vitsippor i backen...


Vilken jobbig vecka detta har varit, utställningen gick så där, inte mycket folk, 14 st första dagen, 24 st andra, men dom som kom tyckte det var fint och mysigt,
med konst och visor, en del satte sig ner och stannade länge...

Måndag: Min dator betedde sig konstigt, ringde en dataexpert som tog den med sig.

Tisdag: Till Arbetsförmedlingen på rekryteringsmöte och speeddating som det hette (?).
Besked i maj- juni

Efter det ut till kolonistugan och äntligen köra bort allt ris till tippen som vi har där.
3 rundor med överfull skottkärra.

Datakillen ringde - sa att modemet jag hade var till en Mac - snabbt in till Telia innan 18.00
Fixar ett 4G Modem

Förberedda morgondagen då jag ska semestervikariera på mitt gamla jobb :(

Onsdag: kl.7.00 - jobba, inte mycket att göra på min gamla avd. repron, 
fick hjälpa till på bokis.

Eva F hade försökt att få tag på mej, intervju med tidning kl 14.00 - om utställningen.

Jobbar in lunchen, plötsligt ligger det ett jobb jag måste köra ut, O har gått hem för dagen för att packa. Jag sätter mej ner vid datorn för att sätta igång, Hur vad det man gjorde nu ???? Helt blankt (nästan) 
6 månader sen jag var där sist,
 har inte ägnat mej en tanke på detta. Men det kom så sakteliga tillbaka.

13.30 ut till cykeln för att komma iväg - punktering...
Ringa efter taxi - kostnad 115:-
Intervju.
Inte ätit sen kl 9.00
Hem igen - lämna in cykeln

Datakillen ringer - klart - allt ok och mycket bättre - 1.500:-
Sitter länge vid datorn och installerar om program mm. Fram till kl. 00.30

Torsdag: Kl. 7.00  En massa jobb som ska göras, håller på med minst 3-4 samtidigt.

Hämta cykeln - 400:-
Köpa tidning. Vi kom med :)

Långfredag: Går upp kl 8.00 - tänker sitta vid datorn och kolla på Mad Men 
som jag somnade ifrån när det gick på teve.
Kommer inte ut på nätet. "Söker efter nät" - inget händer på hela dagen.????

Påskafton: In till Telia med datorn och modem - driftstörning på 4G nätet!!!
Försöker med 3G istället - äntligen får jag se Mad Men.
Och blogga mm.

Fick i alla fall lite fina bilder från V på onsdag kvällen.





Bilder från utställningen:



En del av Evas målningar:






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar