torsdag 22 september 2011

Mer intressen....

Förutom att teckna och måla vad har jag mer gjort i mitt 50 åriga liv. 

...Fotografera har också varit ett måste, sen jag fick min första kamera av min syster när jag var 12 år. Alla årets årstider har jag varit ute och letat motiv i naturen och i städer... 

Vara ett med naturen, ensam i en skog eller vid havet då känner man att det är värt att leva ändå, trots allt elände... komma ifrån all smuts, avundsjuka, intriger och annat som får en att må dåligt.

Att resa har också fängslat mej, nya ställen - bara gå omkring och insupa annan kultur, annat språk, klimat. 
Varit runt i Europa och förra året i Kalifornien.

Allt hänger väl ihop egentligen fotografera - måla - trädgårdsarbete - få jobba med händerna - resa - uppleva - ta till sig allt runt omkring. Och som jag alltid kände förut: att jag ville återskapa allt det jag såg - måla av det, fota av det - bevara det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar